Se till att er hemsida syns på google
Google är idag det främsta sättet för både företag och privatpersoner att hitta företag. Varje dag söker svenskarna 40 miljoner gånger på google och de flesta som går in på en ny sida kommer från google. För företag har det aldrig varit viktigare att synas på google. Även kunder som har hört om ditt företag offline kommer ofta söka på ditt företag innan de gör en affär.
Ett sätt att synas på google är att köpa anonser. Det kan ge kortsiktiga resultat men är dyrt utan att ge något i längden. Att synas genom att ha en sökmotoroptimerad hemsida eller webbshop är billigare och ger resultat i längden.
Det är ingen slump att vissa företag hamnar högt upp i sökresultaten medan andra hamnar långt ner. Företagen som rankar högt gör det eftersom de har satsat på sökmotoroptimering.
Att hamna högt upp på google kräver ett helhetsgrepp och en långsiktig strategi. Bra webbutveckling med en snabb och kvalitativ hemsida hjälper en öka i rankingen. Buggar på hemsidan och långa laddningstider gör att hemsidan döljs av google. Innehållet på hemsidan är minst lika viktigt. Innan man börjar jobba med innehållet bör man ha en strategi och planera sitt innehåll efter vilka sökord man vill synas på.
Modern SEO bygger till stor del på att bygga bra hemsidor. Om användarna får en bra upplevelse av hemsidan så stannar användaren länge på hemsidan. Google anser då att hemsidan håller hög kvalitet så då syns den mer. Därför är det viktigt för oss att lära känna våra kunder och deras målgrupper för att kunna skapa en SEO-strategi som är anpassad för just deras förutsättningar.